Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, februari 02, 2011

Inspiration


Har ofta svårt att engagera mig i utländska konflikter, det är för långt bort, det är omöjligt att förstå vad som egentligen händer utifrån några hemska filmsnuttar och kalla siffror.
Men det svårt att inte bli engagerad och inspirerad av det som händer i arabvärlden just nu. Inspirerad, för att det visar att kraft underifrån kan göra skillnad. Det skulle kunna gälla på andra områden än uppror mot totalitärt styre. Eller kanske snarare, andra former av totalitärt styre än rent politiska.
Fastande för den här rapporten, från en södertäljeegyptier på plats. Man får onekligen lite 1989-känsla.

4 kommentarer:

Roland L sa...

Svar på frågan: JA! Läs också Lidmans nya bok 30 januari, 2011 14:57

Hej Eric!

"Anonym I "Hingstens tecken!" sa...
Jag är troende ateist och förnekar alla andra gudar än Min Egen Häst!

Men att våga sitta upp på den, det vågar jag inte riktigt än.

Den utmanar mig och ser både frustande, bångstyrig, klurig, utmanande och förväntansfull ut!!!!!
31 januari, 2011

TAOisten "sa"...
För det mesta, rider jag min egen cykel!

TAO-isten har en hel del att lära mig!

Jag är yngre än vad du är så jag kanske, blir likadan som du när jag blir äldre, sade du en gång!
DET TOG SKRUV! PEDAGOGISKT SUVERÄNT!

Därför blir Vi inte sådana!

Budskapet välkommen till den nya Världen bör ha en framskjuten placering, samtidigt som besvikelsen över dem gamla världen bör bejakas och bekräftas.

Jo, det är närmast vansinnigt, med en sådan här sammanfattning?

Visa dårar förstår i alla fall vad jag säger!

Jag studerar Dina sätt att uttrycka dig och är intresserad av kritik från Dig, om och när jag vågar eller vågat, rida min springare!

Hur gör vi sådana uttryck som, Glaset är halvfullt, Klotförstånd är bra att ha och idag har lite otursamt Kapten Konkurs tagit makten!

ERIC SECHER sa...

Vadå kritik ? :-)

Roland L sa...

Fel ord av mig!, eftersom det missförstods.

Synpunkter från dig emottages gärna..:-)

Roland sa...

Osmart att använda ett ett ord som formell betyder en sak men som i det allmänna medvetandet är något negativt.
Osmarta stunder blir också dagrar.

MVH Rädda Jorden..:-)