Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, januari 20, 2011

Wake up


Är van vid att vakna utan väckarklocka. Men det känns lite riskabelt när man är ny på jobbet, som ligger en timmes resväg bort.
I secondhandaffären utanför Huddinge sjukhus investerade jag i ett quartsur för 59 kronor.
Den pinglade pålitligt första morgonen, sen dog den. Bytte battteri, då pinglande den en morgon till, sen dog den. Sen åkte den i sopen.
Nu sitter jag och tittar på Gustaf Skarsgård och Bibliotekstjuven. Vad är det för en konstigt pipande från köket ? Är det inte klockfan som ger ifrån sig ? Jominsann. Den blev väl sårad förstås.
Plockar ur batteriet som jag glömt, och inser att det kanske inte heller skall begravas tillsammans med köksavfallet. Men begravas, död eller levande, det skall den !

Inga kommentarer: