Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, december 02, 2010

Klimatångest 2 - Rädda världen


I dag var det Jonas Paulssons tur, i svenska dagbladets serie " om oron vi inte gör något åt ".
En 38 årig civilingenjör från Täby, som alltid avvisat vänsterns prat om rättvisa, berättar om rädslan som grep honom när han för tre år sedan läste i DN om "Klimathotet". Nu framhärdar han i sitt engagemang, för barnen och kommande generationers skull. Hans omgivning verkar uttråkad. Om jag fått en krona för varje gång min fru, mina föräldrar eller min svärfar sagt att jag inte kan rädda världen, hade jag kunnat bjuda dig på en fin restaurang.
Blir inte klokare av Jonas berättelse. Varför skräms de flesta så mycket mer av svininfluensa och terror, än av det som är ett verkligt hot ?
I morgon kommer svaret ?
(SvD)

1 kommentar:

Anonym sa...

de flesta av oss är rädda för att dö. Det som du beskriver är betydligt närmare än klimatet ,vilket jag tycker är självklart