Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, december 22, 2010

GOD JUL


Jul-flighten till London var inställd igår, vi hoppas på bättre lycka i morgon bitti.
British Airways och Heathrow-flyplatsen har väl gjort någon rå kostnads-och intäktskalkyl, att investering i bättre ismaskiner m.m inte "lönar" sig, i alla fall inte utslaget över en tioårsperiod. Efter de här två vintrarna kan BA hoppas på /räkna med åtta varma. Möjligen har de räknat fel, om man tar hänsyn till all badwill det skapar.
Nåja, färdiggnällt för den här gången. Egentligen gillar jag det oväntade, men det är jag ensam om.
Att   tvingas avstå från en flygresa är väl egentligen av godo. Men alternativen att ta sig över Nordsjön, för att träffa dotter och svärson, är inte realistiska (?). (Skall dock erkänna att jag inte "räknat" på tåg Stockholm-Calais-Dover-London. )
Lämnar datorn hemma, tar tre goda böcker med mig, och hoppas vi får några bra juldagar tillsammans (utan självmordsbombare), på andra sidan Nordsjön.
GOD JUL !

Inga kommentarer: