Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, november 16, 2010

En omöjlig tanke ?

På samma skatte-tema.
Min kompis revisorn hörde av sig. Han som jag hört så många gånger ondgöra sig över den allmänna sjukvården, där man blir illa behandlad och får vänta i det oändliga. Efter en operation på det fina privata sjukhuset för fem år sedan och ett stort antal oengagerade återbesök och kvarstånde besvär var försäkringen inte längre giltig. - Kan du hjälpa mig ? - Självklart !
Är det en så omöjlig tanke ? Att folk kan vara duktiga, engagerade och motiverade utan att man drivs av ekonomiskt vinstintresse ? Jag har tagit ett och annat extraknäck genom åren, och sneglat på pengarna mer än patienterna. Det är ett gift, ett fördärv, och hör inte hemma i sjukvården. Amen.

Inga kommentarer: