Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, oktober 27, 2010

Köp-sälj-territoriet.

Sitter på swebussen till Västervik. Har fått platsen bredvid chauffören med fritt för benen, i övriga säten råder Ryan-air-trängsel. Det regnar och termometern visar, gudskelov, fortfarande plusgrader.
Bläddrar tålmodigt igenom två halvdecimetertjocka söndagsbuntar av svenskan och DN. Min inre sökmotor fastnar till slut för DN;s egen neoliberalskeptiker, Stefan Jonsson. Som tålmodigt fortsätter att upplysa om varthän det barkar. Denna gång med anledning av en färsk avhandling i litteraturvetenskap. Av referenserna känner jag igen Foucault och Bauman, alltid något.

Kommer fram till Västerviks central och promenerar till "min" lägenhet på Sturegatan 27,lgh P, 3 minuters gångväg från lasarettet.
Det skall bli skönt att jobba några veckor utanför köp-säljterritoriet.

Inga kommentarer: