Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, oktober 16, 2010

Tala är silver, tiga är guld ?


LÄKARTIDNINGEN kommer numera fredagmornar, och den brukar då vara lektyr på min runt tilltagna tid på toaletten. Efter vad jag förstått, mer av alla patientberättelser än av att läsa läkartidningen, skall jag vara väldigt tacksam som kan tömma tarmen en gång per dag.
Läkartidningen driver sällan på några tömningar, men igår var den ovanligt stimulerande.

Konkret plan mot fetma i Skottland. Mr Obesitas professor Stefan Rössner sammanfattar :
Sverige saknar det strategiska tänkandet som Scottland Intercollegiate Guideline Network (SIGN) representerar.


Vem solidariserar sig med Läkarförbundet med ? Ett moget och kunnigt debatt inlägg av läkarstudenten Jesper Alex-Petersen.

Dags att förstatliga vården ! En tung snyting från kirurgprofessor Ingemar Ihse och silver-Jane, dvs f.d generaldirektör Jane Cederqvist.

Tre inägg som alla handlar om att lyfta blicken, tänka lite större, lite längre. Helhet kort sagt.
Thanks.


Klicka för mer information om detta ordspråk! "Tala är silver, tiga är guld". Hon var emellertid en förnöjsam människa, så hon fann silver fullt tillräckligt.
Carl Hammarén (1922-1990)

Inga kommentarer: