Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, augusti 01, 2010

Punkteringsdiagnostik



















Varje cykeltur medför nu en ny pys-punktering. Dags att överge vidskepliga spekulationer och istället ägna sig åt förnuftig diagnostik. 1. Vid varje ny punktering har jag känt på insidan av däcket. Utan anmärkning. 2. Trycket håller så länge däcket inte belastas. 3. Hålen är varje gång på nya ställen. Det sista utesluter att det är fäljbandet som skaver hål. Däremot utesluter det inte vasst föremål i däcket, eftersom däcket inte behåller sin position i förhållande till slangen vid lagningen. Idag noterar jag exakt var det lilla hålet på slangen sitter i förhållande till däcket. Med förstoringsglas anas en liten, liten urgröpning i gummikorden ? Och nog var det en liten, liten glasbit som kniven lirkade ut ? Riktigt säker är jag inte. Will see tomorrow.

Inga kommentarer: