Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, juli 10, 2010

Tacksam

In i det sista (?) letar jag (desperat) efter ett spektakulärt semestermål. Kan ju inte komma tillbaks till jobbet och berätta att jag inte kom längre än till Gotland ( ? )
Efter en svettig natt, temperaturen i lägenheten sjunker inte under 25 grader, brygger jag kaffe och börjar tafatt packa min ryggsäck. För att ta cykeln ut till Arlanda och botanisera bland sista minuten-resor till någon främmande ort, lite längre bort än Gotland.
Så kommer beslutet äntligen krypandes upp i knät, sätter sig till rätta, och säger med låg röst;

Vem är det du vill imponera på ? Har du inte predikat, högt och ljudligt, att man skall vara lite nöjd ? Är inte Stockholm en tillräckligt fantastisk sommarstad ? Vad har du för krav egentligen ?

Tack snälla för de orden.

17 försök

Inga kommentarer: