Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juni 30, 2010

Carl- Einar Häckner


Kollar in dagens programtablå för Studio ett, och ser att de uppmärksammar trollkarlen Carl-Einar Häckner.

På väggen i " vardagsrummet " hänger ett gulnat urklipp på den fundersamma trollkarlen, med duva i håret. Bilden och den ofullständiga undetexten ( nedre vänstra hörnet saknas) har gäckat mig i över tio år:
................ Den gillar alla som duger. För att duga måste man prestera. Ingen talar om att leva..

Vem är " Den " ?

De är på tiden att jag finner den felande meningen.
Tar cykeln till Kungliga bibliotket för att titta i ett exemplar av DN från den 11 oktober 1998. Bara för att gäckas ytterligare. Har glömt låset till cykeln, och naturligtvis är jag helt chanslös mot den formelle ordningsvakten.

Klockan är nu 14.08 och jag sitter i " vardagsrummet ", med datorn i knät, och sneglar upp mot trolkarlen.
Alldeles strax skall jag lägga låset i ryggsäcken och återvända till Kungliga biblioteket.
Klockan 16 börjar Studio ett.

(Robin Söderling från klara sig själv mot Nadal .....mysterier går före.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

DEN är Fansflyget som för en representant över haven i form av en skepnad som
liknar Jesus och därför lättare kan vara ombud för den Djävul som bildar folket
till att tro på Förändring och samtidigt arbeta för Satans övertagande av Jorden!

Jag bara skojar.
En annan variant på DEN.
Är du lönsam lille vän?
En annan variant är.
När de stora hundarna slåss
ska de små hälla sig undan.
En annan variant är.
Mot våld och rovdrift och en
tvingade kommersialisering av
Jorden blir motståndsarbetet svårt.

Inte vet jag!
Kanske Läkaren eller Rektorn vet?

Roland












ERIC SECHER sa...

Vet inte heller !
Men tror, rent generellt, mest på non violence, andra kinden till, och kanske framför allt ; visa på alternativen. Bättre än att ont med ont skall fördrivas. Men visst, svårt blir det när ondskans makt löper amok.