Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, juni 25, 2010

Alptoppar


Det är kravfyllt med storhelger.
Vi har förstås medlidande med dr A som vackert fick ta bakjouren hela midsommarhelgen. Men kanske är det en befrielse att slippa de hiskeliga förväntningarna, risken för besvikelse reduceras betydligt ?
Man kan ju också gå på tvärs för att komma ur greppet.
I kväll spelar Schweiz sin sista gruppspelsmatch i fotbolls VM, och om jag förstår rätt finns det en teoretisk möjlighet att de snuvar Spanien på åttonddelsplatsen. Schweiz ligger bra till - i mitt hjärta. Där trivs S allra bäst, därifrån kommer hennes älskade G och i augusti står där bröllop. I Schweiz har jag även lillebror med familj.
Så varför inte skippa midsommarförväntningarna, för att istället heja fram ett otippat alpland ?
( Om dr A kan finna tröst i fotbolls VM, eller har några känslor för alplandet, är mer än jag vet...)

Inga kommentarer: