Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, maj 16, 2010

Nanna


Promenerar Katarinavägen upp mot Fjällgatan, med bongotrumma från Accra runt halsen . Vid Hälsans hus står en mörk kille och diskar. Precis hemkommen från Africa är man inte lika blyg, så jag utropar -
- I bought this drum in Accra yesterday. Are you from Gahna ?
- Aoouh. How did you know ?
- I didn´t know...I just thought....
- My name is Nanna
- Hi, my name is Eric, nice to meet you.
Nanna har ett reggieband, kom till Sverige i februari och stannar över sommaren.
Fortsätter Fjällgatan fram, åtskilligt full i skratt.

PS. Väl hemma har det blivit lite prickar över A och O . Och lite fler bilder.

2 kommentarer:

Åsa Secher sa...

det ar precis sa dar man onskar att det ska vara nar man kommer hem. man ska vaga lite mer. nagot ska ha forandrats. haller tummarna att det kanns lika latt for mig att ropa hej nar jag kommer hem. och att det sen haller i sig.

ps. kan du sluta lagga upp bilder pa mig dar jag ler sa mycket att kaken haller pa att ga sonder? ;)

ERIC SECHER sa...

Promise !