Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, maj 18, 2010

Jouravtal


Imorgon var det tänkt att jag skulle visa några bilder från det mindre bemedlade landet i Västafrika. Men på kliniken är vi mitt uppe i en hetsig diskussion om vårt jouravtal, som arbetsgivaren tycker kostar för mycket.
Vi var överens om att prioritera jouravtalet.

Vart leder egentligen det här pratet om jämlikhet och rättvisa ? Är det bara ett spel för gallerierna ?
Nog är det absurt att vi skall riva upp himmel och jord för några förlorade kronor i jourersättning. När man faktiskt sitter frisk, välnärd och välavlönad, i ett land förskonat från krig, konflikter och naturkatastrofer.
Men det är som att det här två världarna inte har med varandra att göra. Även mina (två) radikala kollegor talar om "slag under bältet". Och hittills har jag inte vågat ha någon avvikande uppfattning.

Inga kommentarer: