Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, april 10, 2010

Vet inte




Lillebror ringer från Malawi och berättar upprymt om två veckors fantastisk safari med familjen.
Jag vill inte missunna, inte heller vara avundsjuk, men undrar (utan att fråga...) vad de såg av AIDS i Zambia.


Å ringer från Ghana där hon kämpar mot olidlig värme, ensamhet och demoner. Att hon skall stå pall överskuggar just nu allt annat för hennes föräldrar.
Lillebror ringer från Malawi till Å i Ghana för att muntra upp. Han är omtänksam och bryr sig, lillebror. Kanske undrar han, jag vet inte, varför man frivilligt söker upp fattigdom och utsatthet. Jag vet inte själv. Bara att jag också vill göra det.

Det är mycket som står på spel varje dag. Eller är det väldigt lite ? Jag vet inte.

Inga kommentarer: