Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, april 01, 2010

New Generosity

















Tar en öl med P, som korsat Europa, Afrika och Asien med sin enkla cykel.
Vi är rörande överens om att tillväxt, marknadstänkande och girighet har gjort sitt. Inne på öl nummer två delger jag P mina yviga fantasier om The movement som skall göra det lika inne att dela med sig som att ta för sig. The New Generosity. Men P är uppslukad av hur han skall blidka sin tilltänkta svärfar, som kommer från en helt annan värld, och därför inte riktigt mottaglig för mitt flörteri.
Han får ett exemplar av Det liv du kan rädda (Peter Singer). Hoppas den gör intryck. Sen kan vi predika på Medborgarplatsen, och dela med oss av vårt överflöd.

Inga kommentarer: