Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 06, 2010

Kärlek


Hon opererades för ett halvår sedan. Efter operationen har allt gått snett. Inte sådana där komplikationer som kirurgen får ta på sig, utan allt annat. Så det har inte blivit som det var tänkt, med mat och dryck varannan timme. 55 kilo ner på ett halvår är för mycket, på tok för mycket. Då tappar man håret, humöret och orken.
Vi diskuterar fram och tillbaks i telefon, jag blir inte riktigt klok på var skon klämmer. Och inte alls klok på vad jag ska föreslå.

- Vill du prata med dietisten ?
- Nej.
- Vill du prata med forskningssjuksköterskan ?
- Nej.
- Vill du prata med kuratorn ?
- Nej verkligen inte !
- Vad vill du att jag gör ?
- Att du lägger in mig i två dagar, så att jag blir ompysslad av
snälla sjuksköterskor. Jag vill ha kärlek.
- I två dagar ?
- Ja, i två dagar.

Inga kommentarer: