Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, december 11, 2009

An inspiring president













Tittar sällan på TV men fastnade med ett glas vin framför Nobelkonserten i Oslo.
Svårt att inte falla för äkta värdparet Will och Juda Pinkett Smith. Snacka proffs.
Klart man tänker " att inte skall jag väl sitta här och övetygas att man skall få fredspris när man trappar upp kriget".
Antingen är Barack Obama bara ett mediageni och jag är väldigt lättlurad. Eller så står han faktiskt för en helt ny strävan, och ett nytt ledarskap. Jag är benägen att tro det senare.
He is so inspiring, som Juda Pinkett sammanfattade.
Och det var väl det han fick priset för ?

1 kommentar:

RL sa...

USA är genom sitt missbruk av ändliga resurser och sin konsumtionsgalenskap, ett direkt hot mot Perus överlevnad.
Peruanerna själva vad fattar dom.
I Australien vill regeringen inte att människorna ska använda träffande uttryck för vad som händer.
I Sverige blått, med Maud som andlig härförare, medan Reinfeldt uppfattas som statsman, så förstörs det som skulle kunna var embryon, till det som skulle kunna vara världens begynnelse.

Varför är inte vi tillsammans och tillsammans med de andra djuren och naturen, kulturen på vår jord, med ansvar för oss själva, vår jord och vår framtid.
Någonting med oss är fullständigt åt helvete. Kan en del vara näringslivets högljudda representanter, som leder oss fullständigt åt helvete!