Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, oktober 28, 2009

Tack !












Även denna dag kunde bjuda på några synkroniciteter.(se)

Gick ner till källarförrådet för att inventera tillgången på ryggsäckar. Det var inte så välbeställt som jag trodde.
På väg ut lyckas jag skrämma en äldre diakonissa som står hukad över en massa bråte som skall slängas. Vi språkar en stund, på gotländska, hon vill veta allt om vår överviktskirurgi. Medan vi pratar, får jag syn på en ryggsäck som står gömd bakom en dörr. Hon bubblar på och jag sträcker mig diskret efter ryggsäcken.
- Den där är min.
- Å förlåt, då skall jag inte ta den, jag trodde den var slängd.
- Nej, jag fick den av en kompis för många år sen. Men jag behöver den inte, du kan ta den.
- Å, tack så mycket.

Gillar att slänga, blir lätt ivrig, det händer att värdepapper slinker med.
Nu hade jag rensat ordentligt bland tidningshögar och lösa papper, kassen var i det närmaste full.
Så behövde jag ett löst papper, att riva till små bitar som bokmärken i humanistläroboken. Gick till lådan med nya vita ark, men vände, av någon anledning, ut till hallen och kassen med pappskräp. Överst i kassen låg ett presentkort värt 500 kronor på Kajsa Varg, som jag fått samma dag.

Tack så mycket snälla Slumpen.

Inga kommentarer: