Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, oktober 17, 2009

NÖDSTOPP


Klimataktion uppmanar till NÖDSTOPP. Från 24 oktober till 18 december, när klimatmötet i Köpenhamn avslutas.
Under den tiden förbinder den som anslutit sig att leva på socialbidragsnivå.



Då kommer den givna frågan. Och det givna svaret:

Riskerar inte en sån här kampanj att skada Sveriges ekonomi som redan befinner sig i en lågkonjunktur?

Visst är det så, men det hela är en fråga om kortsiktig prioritering av att rädda överkonsumtionsekonomin under några år till, eller att långsiktigt prioritera den ekologiska basen för hela vår civilisation.
Politiker och andra företrädare för den rådande ekonomin talar om att vi måste ”konsumera oss ur [finans]krisen”, men den verkliga krisen, klimatets, kan vi bara o-konsumera oss ur.



Bara för att vara oerhört tjatig och förutsägbar:
Jag tycker den här aktionen är HELT RÄTT !

Start Kulturhuset klockan 12 den 24 oktober.
Dags för ny fattigblogg ?.

5 kommentarer:

Nödstopp sa...

Från i går, till evig tid förbinder jag mig, att leva på Jordens villkor, för biologisk, ekologisk, fotosyntetisk och kretsloppsbaserad kultur som möjliggörs tack vare det paraply som allt fler, kännande, drömmande och tänkande människor utgör.
Då och då kommer jag att påminna om rätten och plikten att skapa nya kulturer på Jordens villkor.
Leva och låta leva blir då ett uppdrag som sträcker sig från Nu till evig tid. Fienderna som hotar de grundläggande förutsättningarna för livet ska bekämpas med pilotprojekt, dialog, inbjudan, utbildning, karantän, inbjudan...
och eventuellt uteslutning. RL
Har jag blivit sämre eller bättre??

RL sa...

Kapten Konkurs, kan vara en bild där spettet får fäste.
Ge mig en fast punkt och jag ska rubba Jorden, från sin Kant, bort från framsteget som sätter Tjuvben på framtiden.

ERIC SECHER sa...

Sämre eller bättre som skribent ? Bättre !
Som människa ? Ingen aning.

pilotprojekt,
dialog,
inbjudan,
utbildning,
karantän,
inbjudan (igen ??)
ev uteslutning

Precis så !

Som människa sa...

Som människa? Ingen aning.

Tillrättavisning, som av en händelse bipackat erbjudande. Så snyggt!
Jag känner och tänker, så blir jag också till.

RL sa...

Det är lätt att ställa två frågetecken efter igen??
Det kunde jag också.
Livet är ett mysterium som ska levas, inte ett problem som ska lösas.
Jag är ett mysterium som tror att jag har vissa svar på problem som saknar lösningar.
Jag förhandlar för närvarande med min herre, om att få gå ned till halvtid och rätt till semester!