Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, oktober 03, 2009

Gammel-media


Stil, Konflikt och Spanarna (repris). Efter två förmiddagstimmar med P1 är jag alldeles matt. Och lyrisk. Över vad man kan åstadkomma med detta enkla "gammelmedia".
Inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att ett program om om kläder och mode kunde väcka mitt intresse. Hur Susanne Ljung och hennes Stil-redaktion bär sig åt kan man faktiskt undra över. Bara hederligt journalistiskt hantverk ?

Dagens Konflikt om perception management var väldigt tänkvärt. Om hur vi låter oss manipuleras.

Spanarna, under ledning av Fredrik Storm, är alltid bra. Men idag/igår var nog all-time-high. Om verklighetsuppfattning, ommognad och surrogatliv. Per Narkosin, Helena von Zweigbergk och Calle Norlen. Så begåvat. Så träffsäkert.

Inga kommentarer: