Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, oktober 22, 2009

Full tank














Man behöver sockermolekyler för att hjärnan skall jobba. Utan socker ingen vettig tanke.
En hjärna matad med glukos kan sedan användas till att tänka halvfulla eller halvtomma tankar.
Tänker man halvtomma tankar så går det åt mycket glukos.
Tänker man halvfulla tankar räcker tanken längre.

Vi tog T-banan till Fittja för läxhjälp. Det var tyvärr inte så många läxtörstande barn där, eftersom det är höstlov nästa vecka.
Men trots det kunde jag konstatera, även den här gången, att man åker därifrån piggare än när man kom dit.

En djärv tanke:
- att ge ifrån sig alstrar energi
- att ta för sig slukar energi.

En sådan tanke ställer energifrågan på ända.

2 kommentarer:

Norr om älven sa...

Liknar kärlek banne mig!

Anonym sa...

Detta frustande, gör att jag blir om inte full
så något vimmelkantig.
Tack.