Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, oktober 05, 2009

Carolina Kluft 2012


Måndagen den 6 juli i halkade Carolina Kluft på plankan i Karlskrona.

Där på plankan slet hon av av ett muskelfäste på baksidan av låret och krossade drömmen om VM i Berlin.



Tre månader senare berättar hon om den tuffaste perioden i karriären. Gråt, gråt, självömkan, gråt.

Men nu gäller revansch.
2012 är nog mitt sista år som idrottare, men jag är jäkligt sugen på att tävla i OS. Jag är jäkligt sugen på att visa alla att jag ska var med just då, i London !

Om en av vår tids största idrottare har behov av att visa att hon kan och duger, då ligger vi andra risigt till.

Bild : Aktuellt status min egen baksida lår. Revanschsugen ? Nja...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jämföra sig! Då kan det bli en aktuell status på ett lår t.e.x.
Om det nu är nån status att eftersträva???

/ Realist

ERIC SECHER sa...

Förstår inte riktigt din kommentar.
Men förmodar att vi blixtsnabbt kan återuppta diskussionen efter " I den andras stol" 2 sept. (http://ericsecher.blogspot.com/2009/09/i-den-andres-stol.html).

Jag gör mitt bästa. Och små, små framsteg :-)

Anonym sa...

Bra men inte fullkomligt.
Överkomligt? ja du lever ju.

Förövrigt tycker jag du har en intressant blogg.

/ Realist som inte jämför sig & som inte kan hitta några blåmärken.