Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, september 04, 2009

Radio - trauma


Så hade dagen kommit. Å skulle göra sin radiodebut.Som praktikant på Studio Ett.
Jag visste varken vad det skulle handla om eller var det skulle ligga i sändningen, troligen före kvarti-fem-ekot.
Radion stod på, för varje nytt inslag lyssnade jag efter "doteras" bekanta röst.
- Nehe, inte det heller. Går tillbaks till köket och hör inte så noga. Kommer tillbaks till radion när programledaren säga:
- Och reporter var Å Secher.
Vilken chock ! Hur kunde jag missa ? Känner jag inte igen min egen dotters röst? Det var massor av konstiga känslor som vällde upp. Jag stängde av radion och satte mig i fåtöljen. Bara för att en stund senare få nästa snyting . Å hade haft ett inslag till!
Men då hade hennes frånvarande och överkänsliga pappa inte radion på .
Ett fall för barnombudsmannen ?

Som tur är finns ju nätet. Å (TV on demand)

Inga kommentarer: