Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, september 06, 2009

Kulturbärarna


Varje lördag klockan 13.00 är det författarmöte på Akademibokhandeln i City.
En fast punkt i tillvaron.
Och det är samma kvinna som, år efter år, presenterar sina kelingar.

Igår var det Stefan Einhorns tur. "Vägar till vishet" heter den fjärde och sista boken i serien om sanningsökande ( (En dold Gud), etik (Konsten att vara snäll), kärlek (Medmänniskor) och nu visdom.

Och det var som det brukar vara. Kvinnor, kvinnor, kvinnor. Och någon enstaka man.
Tänkbar felkälla: Som mjukisman väljer jag författarträffar som lockar kvinnor.

Om kvinnorna är kulturbärare, vad är männen ?
Säg det.

1 kommentar:

RL sa...

Kulturer fanns för länge sedan!

Jag har vilat mig, och gått sakta och länge i Solens sken. Resultatet blir oftast något. Många sköna saker såg jag men också detta!

Männen är på jakt efter pengar och kvinnorna är på jakt efter männen som är på jakt efter pengar!
Och detta vet männen om!