Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, september 12, 2009

Woman see lot of things


Klockan var rätt mycket och magen tom.
Men en kort sväng in på Tegen får det bli före maten.


Det är videoinstallation av den israeliska konstnärinnan Meira Asher.
Jag är ensam där. Galleristen blir glad att någon kommer.
Hon går bakom kulisserna och sätter på videoprojektorn.
Det handlar om tre kvinnor som tjänstgjort som rebeller i Liberia och Sierra Leone. De har gått grund - och fortsättningskursen i hur man överlever. Och hur man sprättar upp folk levande med machete.

Efter en timme och fem minuter (!) vinglar jag ut på gården.
Och försöker säga något passande till galleristen.

Jag kommer inte på något.

Inga kommentarer: