Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, september 29, 2009

Husby tur och retur


ABF anordnar s.k filosofi-cafeer där man förutsättningslöst kan diskutera olika frågor.
Inte så mycket för att få rätt, som för att lyssna på andra.
Tog T-banan ut till Husby och klev in på biblioteket. Jag var en kvart försenad.

Vid ett stort runt bord satt ett tjugotal glada debatörer. De sneglade lite åt mitt håll.
Då slog spärren igen. Jag fick plötsligt den där känslan av att " jag-har-kommit-fel-jag-hör-inte-hit".
De var alla lite äldre, de flesta renrasiga svenskar. Vad som skrämde mig vet jag inte.

Det blev istället en halvtimma med dagstidningarna. Jag överhörde diskussionen, som var just förutsättningslös. Lite spretigt, ostrukturerat. Charmigt.

På T-banan tillbaks satt jag mitt emot en docksöt arabisk flicka, som pratade oavbrutet. Jag förstod förstås inte vad hon sa, men det gjorde inget.

Inga kommentarer: