Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, augusti 10, 2009

Släpp taget - om pumpen



I ett femtontal år har jag haft samma handpump till cykeln. Förutom att den till skillnad från andra små pumpar är väldigt effektiv kan man med några enkla grepp konvertera från vanlig ventil till bilventil.
För några år sedan gick fästet till ramen sönder och pumpen har istället fått ligga i botten på ryggsäcken, då någon ny av samma typ inte finns att få tag i.
På sista tiden har det varit mycket punkteringar och till min stora ledsnad kunde jag idag konstatera att pumpen inte längre låg i ryggsäcken. Jag har troligen förlagt den i något dike. "Det var verkligen olyckligt" skulle grannarna sagt. "Hur vet ni det ?" skulle jag kunnat säga ...
Tog mig till CykelCity på Kocksgatan. Gör en omständig utläggning om vilken bra pump jag haft och hur obenägen jag var att köpa någon man skall stå en halvtimme för att fylla slangen...Expediten går lugnt fram till en stor korg överfylld av små pumpar som just kommit in. Exakt den sort jag haft !! Med fäste till ramen och allt.
" Det var ju verkligen bra" kanske grannarna säger.
" Hur vet ni det ?" Säger jag numera ...

Inga kommentarer: