Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, augusti 30, 2009

Hembesök


S, otursgubben, gick på en mina igen. Fem dagars intensiv övervakning. Men allt såg bra ut och S ville hem till kompisarna.
Det kändes lite svajigt. Även om han intygade per telefon att allt var väl där hemma.

Gårdagens cykeltur tog sikte på Järvafältet. För var gång blir jag mer och mer förundrad hur vackert, välordnat (på ytan ?) och vänligt det är i segregationens Mecka-dal. ( Rinkeby, Tensta, Hjulsta, Akalla, Husby).

Slumpen var med mig. S satt i högönsklig välmåga på persiska fiket mitt i centrum. Jag blev (förstås) bjuden på kaffe och fick träffa hans kompisar. Det blev lite "sittrond" om mathållningen. Och sen analyserade vi skillnader mellan olika arabfolk.

Kanske inte precis "lean - production" , med återbesök som tar tre timmar ( varav två på cykeln) i anspråk ?
Men spännande.

Inga kommentarer: