Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, augusti 26, 2009

Fråga doktorn














Man kan lita på intuitionen.
Cyklar Folkungagatan fram, skall svänga vänster på Götgatan upp mot Ringens affärscentrum. Mitt i korsningen får jag en ingivelse. Att jag istället ska ta höger och ett varv runt Medborgarplatsen. Säger det t.o.m högt till mig själv.
Solen står lågt och det är fin Medis-stämning. Mitt på torget står ett vitt partytält. "Fråga doktorn" står det på dekalen.
Till saken hör, nu kommer det intuitiva, att jag en längre tid undrat om man inte kan ha någon slags gratis konsultationsplats på stan. Tänkte på det så sent som igår. Och här står den.
Det är Ringens vårdcentral som anlitat en marknadsförare som kläckt iden. Sjukvårdsupplysarna har precis lämnat tältet och kvar är marknadsföraren. Som är nöjd med dagen. Hon är höggravid, utbildad civilingenjör, tidigare marknadsförare på företag inom livsmedel och tvättmedel och nu sedan ett år läkarstudent. - Det är mycket roligare med människor än prylar.
Jo men visst.

Inte sällan får jag höra för egen del att det är "mycket snack och lite verkstad".
Jo men visst.

Inga kommentarer: