Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, juli 31, 2009

Johan von Schreeb


Tankar för dagen klockan 06.50. Programledaren introducerar utförligt dagens tänkare Johan von Shreeb. Så hörs en kvinnlig röst. Hon pratar om att tvinga sig att le och att säga att det är vackert väder, fast det regnar. Sekunderna går. Nu måste väl programledaren bryta in. Nej, inslaget fortsätter tiden ut. Har svårt att höra vad som sägs. Börjar spekulera vilt. 1 april ? Har Johan blivit imitatör ? Pride-inspirerat ? Nej, programledaren, producenten och hela P1 tog förstås en fikapaus medan "Johan" pratar.
Men ännu mer häpen blir jag när programledaren återkommer 06.59 och säger - Vi hörde Johan von Schreeb i tankar för dagen.
Här sätts man verkligen på prov. Och mina spekulationer tar vidare svängar. Så lätt övertygas jag inte om att det var Johan von Schreeb vi hörde. Men om dom fortsätter att upprepa det några gånger till så kanske mitt motstånd bryts ner.
Sen kommer förstås, som ett brev på posten, associationerna. I samma kanal upprepas varje dag samma budskap. Ekonomin skall räddas med ökad konsumtion. Ökad konsumtion, ökad konsumtion, Johan von Schreeb, Johan von Schreeb.

Inga kommentarer: