Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, juli 28, 2009

Jesus på Medborgarplatsen


Satt utanför Seven-Eleven på Medborgarplatsen. Man får gott kaffe, en croissant och Svenska Dagbladet för 20 kronor.
På torget vandrar en man omkring med trådlös mikrofon och pratar energiskt och fritt ur hjärtat, nästan som i tungor, om Jesus och sin tro. Bredvid mig sitter två femtonåriga killar och ser frånvarande ut. Jag bläddrar i tidningen och lyssnar förstrött på tungomålet. Så märker jag att grabbarna intill ihärdigt kommenterar predikanten. Dom är riktigt upprörda över hans frälsning. De verkar störa sig på att några få utvalda får komma upp i famnen. Jag hör inte riktigt vad dom säger.
På min andra sida sitter tre araber. Dom är också upprörda. Över något helt annat. Men det förstår jag ingenting av.

Inga kommentarer: