Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, maj 31, 2009

Hilleberg - the tentmaker


Så långt har det gått. Man tar helt för givet att alla affärsidkare tänker kortsiktigt och letar snabba vinster.

Så icke Hilleberg - the tentmaker.
Dragkedjan till yttertältet på mitt två år gamla Afrika-tält var uttjänt. Pga av vanvård och kvalificerad misshandel fr.a från sanden i Sudan.
Naturkompaniet åtog sig att skicka det till Hillberg för reparation.
Idag var det dags att hämta den primitiva boningen. Stod redo med VISA-kortet inställd på ytterligare ett hål i kassan. Döm om min förvåning. - Det står här att det går på garantin. Kostar inget.
Väl hemma kan jag konstatera att man inte bara har sytt in en helt ny dragkedja, utan också lagat riften i innertältet, fyllt på mitt utarmade förråd av korta tältpinnar och reparerat sprickan på den långa stagpinnen. Utan att begära en krona i ersättning.
Skulle bara fattas att de tvättat det också. Men ökensanden var kvar.

Naturligtvis är det här högsta formen av affärsutövning. Hur skall jag någonsin kunna välja något annat än Hilleberg ? Och för hur många kommer jag inte att berätta om denna osannnolika service ?

1 kommentar:

Monica sa...

Det är knappt så man tror det är sant... Vad tusan, med den servicen får det gärna kosta! Mer sånt vad det gäller ALLT!