Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, april 28, 2009

The Reader - igen


Södermalmsnytt har en halvsida där man slår fast med jätterubrik att "The Reader är ingen storfilm". 2 av 5. Igen.
Där står bl. a att filmen "bågnar under all rättrådig seriositet." Samtidgt ber rescensenten Jacob Lundström om ursäkt att han är så negativ.
På det hela taget börjar det här bli riktigt spännande. Kanske får jag ta tillbaks mina spydigheter om om den labila DN-skribenten ? Var det månne bloggaren som lämnat sitt kritiska sinne hemma ? Eller är det så , med tanke på den lite kryptiska ursäkten, att den här filmen träffar någon öm präktighetstå som tvingar svenska kritiker att såga ? Fast dom egentligen är rätt tagna av den trovärdiga skildringen ? Av den ödesdigra feghet som studenten gör sig skyldig till då han inte berättar det som skulle befriat fångvaktaren från ett livslångt fängelsestraff.
Vad vet jag ?

Inga kommentarer: