Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, april 12, 2009

Du är min man









Det blev en runda ner på Södertörn idag också. Påsksol ska man inte tacka nej till.
Har Svensktoppen (för första gången) i lurarna. Svänger av från den hårda trafiken på Tyresövägen och in på idylliska Norrbyvägen utmed Drevviken.
- Och på femte plats hittar vi Benny Anderssons orkester med "Du är min man".
Jag vinglar till. Har tiden stått helt stilla ? Lirkar fram telefonen ur bakfickan och skruvar upp ljudet. Jo, den håller några år till... Om det beror på orkestern, Helen Sjöholm, melodin eller texten vet jag inte. Men den där andra raden ...du gör så gott du kan.. den gillar jag.

BAO 2006 - skolfrökensött.
Nanne Grönvall m.fl 2007 -charmigt
BAO 2008 - skrovligare, mer känsla.

HOPPSAN. Nu är det visst sån där "uppkoppling" igen. Ser precis på Expressens hemsida, att just idag, utmed Drevviken, blev "Du är min man" den låt som legat längst på Svensktoppen.(!). 143 veckor.
- Den går direkt in på något sätt säger Benny.
- Låten handlar om ovillkorlig kärlek. Det är kanske därför den blivit så populär, säger Helen.

(Nu börjar det här med synkronicitet bli lite påfrestande. Vad härnäst ?)

.

Inga kommentarer: