Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, februari 12, 2009

Medelålders män


Fem medelålders män, tre doktorer och två affärsmän, dricker öl och äter schnitzel på Bergsunds strand.
Redan efter en öl kommer det första hurraropet för Björklund och den numera ofarliga kärnkraften.
- På några dagar har KOLKRAFTEN skördat fler offer (i Australien) än KÄRNKRAFTEN gjort på trettio år. O.s.v
Den goda ölen hjälper mig att ta ton.
- KOLKRAFT är ett gissel men KÄRNKRAFT är likafullt en vansinnig lösning.
- Om det är obalans mellan BEHOV och TILLGÅNG på miljömässigt acceptabla energikällor - då måste vi våga ifrågasätta behovet.
Naturligtvis får jag höra att jag sitter i ett glashus och kastar sten.

Går avsides och betalar notan för hela gänget.En fåfäng demonstration mot "tänk bara på dig själv - skit i andra - mentaliteten". Som, hur osannolikt det än kan låta, har med kärnkraften att göra.

Inga kommentarer: