Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, februari 04, 2009

Barbro-Hedvall-arrogans


Nog är det fascinerande hur det skiftar vad som är politiskt korrekt.
Elisabet Höglund är inte ensam . Om att att ifrågasätta klimathotet.
På väg hem från lördagjouren hör jag Barbro Hedvall, ledarskribent på DN, debattera i Godmorgon Världen. Kärnkraften är på tapeten med anledning av Göran Hägglunds svärmeri. BH säger det som hon knappast våga säga för ett år sedan:
"Jag har hört det här med sol,vind och vatten sedan 1980. Och jag tror inte på det. Punkt slut. "
" I Halland ser vi alla dessa fula snurror som förstör landskapet."
Barbro Hedvall skriver helst om mode. Det är passar henne säkert. Arroganta uttalanden om människors önskan att försörja sig på förnybara energikällor är bara smaklöst och opassande.

Inga kommentarer: