Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, maj 22, 2008

KBK


Kapten och styrman klarar sig nu utan sin matros som klev av norr om Rom och tog tåget till Florens och hemvändande flyg. Längtar redan efter mer vind och större vågor. Men då är det jag som styr. Det var vi helt överens om, kapten D och jag.
På Piazza della Signore framför Davidstatyn drack jag vin, tittade på turisterna och läste sista sidorna av Julie Flinck och Alex de Waals bok om Darfur.Världen är ohyggligt grym och orättvis.
Kom iväg den 18 maj till bildandet av Klimataktion. Plattformen kändes lite undanglidande, motioner avslogs som ville påtala att vårt ekonomiska system är orsak till att det ser ut som det gör. För att Klimataktion inte skall uppfattas som en isolerad vänsterrörelse, antar jag. Fegt, men kanske rätt.
Den 20 augusti har jag fått förtroendet att hålla föredrag på den årliga kirurgstämman. "Känslobaserad kirurgi(KBK) - bra eller dåligt?". Hua hua, har jag månne tagit mig vatten över huvudet ? Men kan Fredrik Lindström kan väl jag.."Känns" i alla fall skapligt angeläget - och inte bara självhävdelse.

Inga kommentarer: