Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, maj 30, 2008

Dr Charles Wanjiri


- Jag har ju sagt till att det här gastroskopet är odugligt, bilden är suddig! Ta fram ett annat!
Ja så lät det för någon timme sedan på operationsavdelningen.
Mina tankar går till dr Charles Wanjiri på Masaba hospital i Nairobi.Uppvuxen i kåkstaden Kibera, lyckligt upp-plockad av någon välgörare, medicinutbildad i Ryssland (med diskjobb i Stockholm på somrarna) och nu framstående kirurg i Nairobi där han försöker hjälpa sina olycksbröder i slummen. När jag träffade honom förra våren var han bekymrad över att hans enda gastroskop var trasigt. Och något nytt hade han inte råd med. Han vore nog mer än glad om jag åkte ner med vårt suddiga.

Inga kommentarer: