Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, november 23, 2006

Armsvett

Det här är någonting att bita i, för den som gillar vardagspsykologi, för den som fascineras av hur svårt det är att umgås, för den som vill vara ärlig, utan att kränka.
Facts.
Kollegan luktar armsvett. Inte lite grann på nära håll, utan hur mycket som helst på långt håll.
Jag gillar honom, men vi känner inte varandra särskilt väl.
Comments.
- Det är inte något jag har rätt att läggga mig i ?
- Han märker väl själv vad det "lider" ?
- Ligger närmare till hands att hans fru säger åt honom ?
- Spelar det egentligen någon roll med armsvett. ?
Men..
- Skulle kanske göra honom en tjänst, vara den förste som vågar säga "sanningen" ?
- Om jag ger honom en deodorant, med glimten i ögat, skulle det fungera ?

Att kunna kritisera utan att kränka verkar vara en vår tids stora utmaningar.
(Nåja, det kanske var att ta i..)

1 kommentar:

Anonym sa...

hur du än framför det kommer han nog ta illa upp, för det är så det funkar i det här landet. du gör nog bäst i att låta bli, men det kommer från en ganska konflikträdd person, så jag kanske inte ska uttala mig... /julia